Modificări stradale
Tronsonul vechi era cel dintre străzile Bibescu Vodă și Principatele Unite. Din punct de vedere structural era formată de fapt din mai multe segmente înlănțuite într’un traseu sinuos. La mijlocul secolului XIX cunoscută drept ulița Sfintei Ecaterina (v. planul Jung la 1856), devenită în perioada Unirii strada Poetului (după cel mai cunoscut locatar, poetul Iancu Văcărescu, mort la 1863). Denumirea actuală a primit’o cândva între 1911 și 1914.
Segmentul dintre Bibescu Vodă și cheiul Dâmboviței pare să fi fost trasat în anii 1890, când familia Bibescu a vândut vechile proprietăți din centrul Bucureștiului, cu cele două palate ale Brâncovenilor. Despărțea Piața Bibescu Vodă de noile loturi particulare dinspre Șerban Vodă. După sistematizarea Pieții Națiunii (astăzi Unirii) în anii ’30, devenise o latură a pieții.
După sistematizarea din anii ’80 nu mai poate ieși nici măcar în str. Bibescu Vodă, ci se înfundă într’un bloc și i s’a creat un acces pietonal îngust în Aleea Dealul Mitropoliei.
Străpungerea din Principatele Unite până la Piața Concordiei a avut loc în jur de 1891, având de o parte loturi ce existaseră și înainte la Maidanul Dulapului iar de cealaltă parte loturi noi create din Maidanul Dulapului. Pentru această străpungere s’a folosit planul de aliniere aprobat încă din 1886 (Monitorul Comunal din 30.03.1886, p. 122.
Ieșirea în str. Principatele Unite era la origine mai spre vest decât este astăzi. Rectificarea pare să se fi produs concomitent cu străpungerea până în Piața Concordiei, pentru a putea obține o linie dreaptă de acolo până la colțul cu Sf. Ecaterina.